Łożyska toczne stosowane w piastach rowerowych

Piasty rowerowe przeszły w ciągu kilkunastu lat dużą rewolucję. Producenci zaczęli odchodzić od niegdyś jedynego rozwiązania łożyskowania w nich, a mianowicie kulek, stożków i misek. W zamian za to zaczęły się pojawiać łożyska toczne zamknięte, które stały się bardzo popularnym elementem każdej nowoczesnej piasty. Przemawiała za tym chęć zmniejszenia problematycznego serwisowania piast starego typu.  

Łożyska zamknięte w piaście rowerowej

łożyska toczne śląskŁożysko zamknięte posiada kilka elementów, które przeważają nad tradycyjnym łożyskowaniem piasty rowerowej. Po pierwsze posiada ono zamkniętą konstrukcję, która w bardzo dobry sposób chroni wnętrze łożyska przed wnikaniem do niego brudu i błota. Kolejnym bardzo ważnym aspektem wymiany łożyska w piastach rowerowych jest fakt, że łożyska zamknięte mogą być w prosty sposób wymieniony, a co za tym idzie, ich dostępność jest bardzo szeroka. Dotyczy to każdego regionu Polski więc jeśli chcemy zakupić łożyska toczne Śląsk czy inny region Polski oferuje wiele firm je sprzedających. Łożyska zamknięte mogą być także lepiej uszczelnione przed wodą, a także dużo bardziej przygotowane do długotrwałego użytkowania. Dzięki temu, że wiele producentów piast zaczęło wprowadzać łożyska toczne do swoich produktów, stały się one bardzo popularne oraz są użytkowane przez amatorów i zawodowców kolarstwa szosowego czy górskiego.
 
Łożyska toczne mają krótką historię w branży rowerowej, jednak oprócz piast są one stosowane w łożyskowaniu ram rowerowych, suportów czy sterów. Dzięki ich budowie możliwe jest dobranie łożyska do gniazda i zaprojektowanie bardzo efektywnego oraz długowiecznego systemu łożyskowania. Łożyska mogą pracować nieprzerwanie przez wiele godzin, nie tracąc nic ze swoich pierwotnych właściwości.