Nowoczesne trendy w hotelarstwie

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że hotele rosną nam, jak grzyby po deszczu. Jako że domeną współczesnego człowieka jest przemieszczanie się, to nie dziwi fakt intensywnego przyrostu liczby hoteli, różnej rangi, niemal w każdym zakątku naszej planety. Ludzie podróżują w interesach, ale również dla przyjemności, czyli dla wypoczynku, czy też dla zwiedzania.

Utrzymanie dobrego standardu hotelu

dobre oprogramowanie dla hoteliWysoki standard hotelu, mierzony gwiazdkami, wymaga dużej liczby pracowników, bo te gwiazdki oznaczają, jakiej obsługi możemy spodziewać się w danym obiekcie. Chodzi nie tylko o obsługę podczas pobytu w hotelu, ale również przy rezerwacji i formalnym finalizowaniu pobytu. Coraz trudniej znaleźć wystarczającą liczbę wykwalifikowanych pracowników, dlatego potrzebne jest dobre oprogramowanie dla hoteli. Mając do dyspozycji dobre oprogramowanie, można liczbę pracowników znacznie ograniczyć i standard hotelu na tym nie ucierpi. Elektronicznie można załatwić większość spraw związanych z rezerwacją, zakwaterowaniem, a następnie sfinalizowaniem pobytu i rozliczeniem. Dzięki zastosowaniu odpowiednich programów można rozwiązywać wewnętrzne sprawy biurowe takie, jak księgowość, rozliczenia magazynowe itp. Skutecznym rozwiązaniem programowym jest zastąpienie, tradycyjnych kluczy do pokojów, kartami elektronicznymi. Zwiększa to kontrolę i bezpieczeństwo. Oczywiście na da się wyeliminować całego personelu hotelowego.  Chyba nikt nie ma takich zapędów. Póki co, nie da się jeszcze zastąpić robotem profesjonalnych recepcjonistek i recepcjonistów, którzy potrafią stworzyć ciepłą atmosferę powitania.

Trudno wyobrazić sobie hol hotelowy, bez kręcącego się po nim boya, lub korytarze bez uśmiechniętych pokojówek. Niemniej, w hotelarstwie coraz szerzej stosowane są oprogramowania, które mają największe zastosowanie na zapleczu hotelu, czyli tam, gdzie nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem, a wymogi prawno-formalne są bardzo wysokie.